Nieuwe poes en herentrui volgens gratis breipatroon gereed

En weer een werkstuk klaar een heerlijke los gebreide herentrui deze keer. Het patroon voor de muts wat trouwens erg makkelijk te breien is en een mooi resultaat geeft vindt u onder dit bericht.

Ik weet van mezelf dat ik behoorlijk strak brei dus had nu wol voor naald nr. 4/5 en heb deze trui gebreid met naalden nr. 6. Het resultaat is een soepele los gebreide trui die heerlijk valt.

HIER HET PATROON VOOR DE HERENTRUI KLIK HIER

Ik heb er alleen wel voor gekozen om een boordje aan de onderzijde en mouwen te breien dit draagt toch prettiger, ook heb ik wat grijze strepen ingebreid.

Kortom een makkelijke en lekker warme trui voor man lief. Herentruien zijn toch altijd wat saaier als een breiwerk voor dames.


herentrui zelf gebreid gratis breipatroon herentrui 

We hebben hier inmiddels ook een nieuwe huisgenoot die helemaal dol enthousiast is over mijn breihobby. Ik heb altijd katten gehad en helaas is in januari mijn Vlekkie na 16 jaar overleden.

Wij hebben uit het asiel een nieuwe poezenvriend gehaald Harry maar deze is gek op de bollen wol en het breiwerk en zit hier graag met zijn pootjes in. Een leuk gezicht maar uitkijken dat hij de draden niet kapot trekt.

poes gek op breiwerk, bol wol 
Ik heb nog steeds wol over en wil nu nog een lekkere warme sjaal bij deze set breien.


Reacties