Het is gelukt mijn eerste zelfgebreide sok is klaar !

Yes mijn eerste zelfgebreide sok is klaar en hij past nog ook !

Wel fijn dat ik af en toe bij mijn moeder ( ervaren sokkenbreister ) ten rade kon gaan. Zeker bij de hiel had ik wel wat hulp nodig als je dat gehad hebt is het niet moeilijk meer.

Ik zie deze sok nog even als prototype nu nog even het paar afmaken. De sok past goed toch ben ik niet helemaal tevreden over het model de grote hiel is wat lang en daardoor krijg je een brede sok.

Denk dat ik de volgende keer het patroon een beetje aan ga passen voor een smallere sok.

Ik heb heel veel gehad aan DEZE UITLEG OVER SOKKEN BREIEN    PATROON KLIK HIER

zelfgebreide sokken de eerste sok is klaar

zelfgebreide sok, sokken breien  

pasvorm zelfgebreide sok valt niet tegen 
Gewoon doen zou ik zeggen maar probeer wel iemand te vinden die ervaring heeft en je een beetje kan helpen alleen van het patroon had ik het niet gered.

Als je je eerste sok af hebt denk je inderdaad dat valt best mee en het gaat trouwens ook best snel. Ik ben meer een truien breister en dan ben je wel even bezig een sok moet in ongeveer een week af kunnen zijn en hoe meer ervaring hoe sneller het zal gaan.

O ja nog een goede tip van mijn moeder die ik graag wil delen:

Brei tot het einde van de kleine teen en begin dan met minderen voor de teen ik heb dit ook gedaan en de lengte is perfect. 


Reacties