Breipatroon damestrui vintage jaren '40 breipatroon

Alleen al voor de foto van het model ! Hier een prachtig vintage breipatroon voor een damestrui uit de jaren '40 met gratis breipatroon.

Dit patroon komt uit een breiboek van 1947 en zo net na de oorlog was alles nog schaars. De truien in dit boek zijn bijna allemaal tot de taille omdat wol best schaars was.

Prachtig patroon en ik vind de kleur van de wol ook zo mooi dat blauwgrijze. Als je hier aan wilt beginnen let dan wel goed op de maat dit is een oud patroon en de maten waren toen echt anders.


prachtig breipatroon voor een damestrui zelf breien 
Klik op het patroon om te vergroten en uit te printen.

breipatroon damestrui jaren 40 
Leuk om hier mee aan de slag te gaan en je eigen versie te breien.

Reacties

Monica zei…
prachtige trui! jammer dat er geen tekening met de maten bijzit. Ik ben deze aan 't breien maar het zou eenvoudiger zijn met tekening en afmetingen enz
Begrijp je vraag maar er is geen tekening bij dit breipatroon. In het boek staan alleen deze gegevens.Ik hoop dat je er toch uitkomt.
Monica zei…
Ik ben een ervaren breister maar controleer mezelf steeds en met een tekening zou ik 100% zeker zijn.Het zal wel lukken. als de trui af is zal ik fotosturen :-)