Trui met ingebreid patroon mooi maar lastig om te breien

Ik ben weer met een nieuw en pittig project bezig een trui met ingebreid patroon.

Deze manier van breien is nieuw voor mij en gelukkig heb ik een niet te lastig patroon gekozen. Het is best pittig om zo te breien met allemaal verschillende draden. Je krijgt wel een mooi resultaat als je je patroon inbreit.

Ik had me eerst via internet georiƫnteerd en kwam als snel tegen dat het het beste is om veel verschillende draden te gebruiken zodat ook de achterkant van het werk mooi blijft. Zo gezegd zo gedaan dus eerst veel verschillende bolletjes gemaakt.


patroon trui inbreien draden 

Daarna met het boord begonnen in 1 kleur en toen het ruit patroon inbreien. Soms gaat het goed en soms brei ik een naald en zitten alle draden in de war heb het dus nog niet echt onder de knie. Het resultaat wordt wel mooi, maar ben blij dat ik niet zo'n heel moeilijk telpatroon heb gekozen.

De mouwen voor deze trui had ik al in effen grijs gebreid en ook het rugpand wordt gewoon effen grijs. Best een werk zo'n ingebreid patroon maar wordt wel een unieke trui natuurlijk.

Dit is geen breiwerk wat je meeneemt of even tussendoor oppakt, hier moet je echt even voor gaan zitten met de alle bolletjes naast je en goed je aandacht er bij houden.

KLIK HIER VOOR HET BREIPATROON VAN DEZE TRUI 

Mijn wol is wat dikker en ik brei deze trui op naalden nr. 4 hierdoor wordt ook het ruitpatroon wat grover. Ik ben ook benieuwd hoe ik nu ga eindigen bij de schouders.

patroon inbreien, ruitpatroon trui, ingebreid patroon trui 
Wordt vervolgd de volgende keer ook een foto van de achterzijde van het werk. Ik gebruik voor iedere "ruit" twee draden zodat ook de achterkant mooi is zonder lange draden.



Reacties