Gebreid katoenen truitje mooi breipatroon

Mijn gebreide katoenen zomertruitje is klaar. Leuk patroon maar ik heb deze volgens patroon op naalden nr. 4 gebreid en vind het dan toch wel wat grof.

Ik wil dit truitje nog eens breien maar dan met fijnere katoen en naalden nr. 2. Ik vind het nu een leuk truitje voor op een spijkerbroek, maar met dunnere katoen en naalden zal het wat mooier en fijner worden.

Kortom wel met veel plezier gebreid en lekker koel en luchtig om te dragen.

Na het breien heb ik de panden vochtig gemaakt en goed in model laten drogen op een handdoek.

in model laten drogen katoenen breiwerk zomertruitje 
Zoals gezegd het patroon is heel leuk en niet moeilijk om te breien. Vooral de aangebreide mouwtjes zijn een uitkomst dat scheelt weer in elkaar zetten.

U vindt het breipatroon voor dit katoenen zomertruitje HIER 


Volgende keer dat ik dit truitje brei en ik ga het zeker nog een keer maken, dunnere katoen en dunnere naalden voor een mooier en fijner truitje.

Het is heel snel klaar en je hebt maar twee patroondelen.

zelfgebreid katoenen zomertruitje 
Goede foto's maken voor internet blijft soms lastig dit wit bleef maar weerkaatsen. Als u op de afbeelding klikt kunt u deze vergroten. 




Reacties