Breipatroon babyslofjes makkelijk om te breien

Toen ik de babysokjes op mijn blog gezet had, begon het te kriebelen om dit patroon te proberen.

KLIK HIER BREIPATROON BABYSLOFJES OP TWEE NAALDEN

babyslofjes breien op 2 naalden makkelijk breipatroon 


Ik had nog een wolletje liggen en heb ze snel opgezet. Wat een leuk patroon en in een avondje heb je deze slofjes af. Op een gegeven moment zit je met een raar frommeltje maar gewoon het patroon volgen en het komt goed. Als je aan het eind de steken deelt en samen gaat breien heb je ineens een babyslofje in je handen.


gewoon het breipatroon voor babyslofjes volgen en het komt goed 


Jammer dat ze geen verschillende maten aangeven. Het babyslofje van het patroon is ongeveer voor een kindje van 1 jaar oud. Dus je moet zelf de maat aanpassen als je het voor een jonger kindje wil breien.

De afmeting is best lastig om te bepalen dit zijn flinke babyslofjes ongeveer 12 cm lang en passen goed voor een baby van 1 jaar oud. Wil je ze voor een pasgeboren baby breien dus een stuk kleiner breien. Het fijnst is als je het voetje kunt opmeten, maar heb wel een lijstje met afmetingen gevonden.

lengte babyslofjes voor diverse leeftijden 

De babyslofjes kunnen beter wat ruim zijn als te strak ze groeien er vanzelf in. De moeder van de jongen waar mijn slofjes voor gebreid zijn is reuze blij met deze slofjes. Zo rond een jaar schoppen ze altijd hun sokjes uit en met het koordje blijven deze goed aan de voetjes zitten.

Ik vind het een ontzetten leuk werkje en er zullen zeker nog meer babyslofjes volgen. Wel wil ik het patroon een beetje aanpassen. Ik denk dat tricotsteek ook mooi is voor de bovenkant in plaats van gerstekorrel.

warme gebreide babyslofjes met breipatroon eenvoudig te breien 




Reacties