Babysokjes als kraamkado om zelf te breien, leuk om te breien op 2 naalden

Ik ben nog steeds helemaal weg van het eenvoudige  breipatroon van de babysokjes. Snel klaar en je doet er een jonge moeder een reuze plezier mee. Mijn eigen zoon heeft ze ook gedragen gebreid door mijn moeder.

Deze sokjes blijven door het koordje lekker warm aan de voetjes zitten. Het patroon is eenvoudig aan te passen. Nu heb ik niet zo veel baby's meer in de familie maar een buurvrouw heeft pas een prachtige zoon gekregen. Ik ben eerst even voetjes wezen meten met de belofte een paar slofjes voor haar te breien.

Na 'grondig' onderzoek en zoals het ook op internet beschreven staat:
Voetlengte baby 0 - 3 maanden 8 cm
Voetlengte baby 3 - 6 maanden 10 cm
Voetlengte baby 6 - 12 maanden 12 cm

Deze afmetingen kloppen prima ik vond 8 cm voor een pasgeboren kindje best veel, maar dit klopt echt.

Hier de sokjes in 2 maten:

zelfgebreide babyslofjes breipatroon baby 

hier het kindje met gebreide baby slofjes er zaten nog een paar dikke witte sokjes onder
 vandaar dat ze wat strak lijken 


Ik heb dit patroon al eerder geplaatst maar hier nog een keer helaas maar in 1 maat voor een kindje van ongeveer 6 maanden dus je zult het zelf een beetje moeten aanpassen.

Ik brei het boordje nu gewoon in 1 recht / 1 averecht in plaats van de ribbels dit sluit beter aan.


Klik op de afbeelding om te vergroten / printen
breipatroon babyslofjes om op 2 naalden te breien 


Reacties