Babysokjes breien voor een baby van 6 - 9 maanden

Ik ben nog steeds een beetje in de baby modus nu een paar kleine sokjes gebreid.

Deze babysokjes zijn voor een kindje van 6 - 9 maanden lengte van de voet is 11 cm. En natuurlijk een koordje in de enkel zodat ze niet uitgeschopt worden.

Ik ben met 30 steken begonnen in een hele fijne wol op nld 2.5. De echte sokken breister weet dan ook de rest van de verhoudingen wel.

babysokken breien leuk om te doen en zo klaar

Slofjes breien is ook leuk maar deze sokjes waren ook lekker snel klaar. Het is wel een gepriegel zo'n klein breiwerkje.

Nog even een samenvatting ook als geheugensteun voor mezelf:

30 steken opzetten, 14 steken voor de hiel, 8 steken oprapen voor de voet en de lengte van het sokje is 11 cm.

Hoop deze snel weg te kunnen geven als er weer een kindje geboren wordt.

Echt ik kan niet uitleggen hoe blij ik ben dat ik sokken breien geleerd heb. Het is zo'n leuk werkje en snel klaar en je houdt er een paar heerlijke warme sokken aan over.

Een trui breien is ook heel leuk maar vraagt toch meer doorzettings vermogen daar ben je wel even mee bezig.


Reacties