Prachtig breipatroon herentrui jaren 80

Ik ben nu nog heel druk met sokken voor mezelf, babysokken, herensokken kortom helemaal in de sokkenmodus. Binnenkort toch maar weer eens wat anders gaan breien.

Dus vast op zoek naar patronen gegaan. Ik heb een 3 Suisses breiboek uit de jaren 80 en daar staan prachtige herentruien in. Onderstaand breipatroon is klassiek en makkelijk te breien geen moeilijke steken. Ik vind het een prachtige trui.

De damestruien in dit boek zijn wat gedateerd wat denk je van schoudervulling en of vleermuismouwen ?  Herenmode is niet zo aan veranderingen onderhevig en dus deze trui maar even bewaren op mijn blog.

KLIK OP DE AFBEELDING VOOR VERGROTING


prachtige herentrui om zelf te breien met gratis breipatroon 
Onderstaand het patroon in twee versies met twee soorten wol die helaas niet meer te koop zijn.

De ene omschrijving is voor een trui gebreid op naalden nr. 3.5 en een versie op naalden nr. 3 de foto van de trui is mooi fijn gebreid voor dit resultaat heb je zeker naalden nr. 3 nodig.

Kies dus ook je wol voor de betreffende naalddikte en brei voor de zekerheid een proeflapje.

KLIK OP DE AFBEELDING VOOR VERGROTING


Hier ben je wel even mee bezig natuurlijk maar ik vind het een prachtige klassieke, tijdloze gebreide herentrui.

Reacties