Trui breien altijd eerst een proeflapje breien

Ook ik ben door schade en schande wijs geworden. Ga nooit een trui breien zonder een proeflapje te maken.

Doe je dit niet en is je wol wat dikker of brei je wat losser krijg je een trui die niet past en te lang / te groot is.

Ik kwam onderstaande samenvatting tegen in een van mijn 3Suisses breiboeken en ook hier de nadruk op het breien van een proeflapje.

Doe er je voordeel mee en maak een trui die goed past en de goede lengte heeft. Het is zo zonde van al je breiwerk als je er achter komt dat jou gebreide trui te groot / te klein uitvalt.

belang van een proeflapje breien 
Ook ik ben de fout in gegaan door snel met mijn nieuwe breiproject te willen beginnen en het proeflapje over te slaan. Die trui viel veel te groot uit dus uithalen en opnieuw beginnen.

Nu maak ik voor een trui altijd eerst een proeflapje zodat ik weet dat de maatvoering goed is.


Reacties