Zelfgebreide trui schiet al lekker op mooi patroon

Ik ben lekker bezig met de trui van het jaren 40 patroon het wordt een strakke trui dus breit lekker snel.

KLIK HIER VOOR HET PATROON 

Het voorpand is klaar en dit wordt echt een strak truitje ik heb mooie dunne wol en naalden nr 3 gebruikt. Inmiddels ook al lekker opgeschoten met de mouwen van de trui.

Ik pas graag een breipatroon aan of verander er iets aan. Dit patroon is eigenlijk gewoon met een ronde hals en een klein boordje. Nu heb ik een trui van de H&M met een prachtige kraag die ik heel graag draag. Voor deze col/kraag zijn twee rechthoekige stukken gebruikt die in elkaar gevlochten aan de trui genaaid zijn.

Hier een foto van deze kraag ziet er geweldig uit draagt heerlijk en niet moeilijk om te maken. Twee rechthoekige stukken en daarna in elkaar gevlochten vast naaien. Hoe lang de stukken moeten worden is nog even puzzelen maar daar kom ik wel uit. Deze kraag zit niet strak om je hals maar is wat ruimer en draagt heerlijk.

kraag voor zelfgebreide trui 

Het is inmiddels al een oude trui geworden want ik draag deze al heel wat jaren met plezier. Deze trui is ook kort en strak en dan die mooie kraag dat haalt het helemaal op.

mouwen al aardig op weg en twee tegelijk dan worden ze zeker hetzelfde 
voorpand trui kort en strak en ik vind de streepjes zo gezellig 
Het is trouwens een heerlijke wol om mee te breien en je krijgt zulke mooie streepjes. Het is eigenlijk sokkenwol dus wordt een sterke en niet zo heel dikke trui. Ik vind truien vaak te warm we zitten toch niet meer in de kou maar in verwarmde ruimtes. Deze trui is heel goed binnen te dragen zonder dat je zit te zweten.

Nog even doorgaan en ik moet ook het achterpand nog natuurlijk ik ben benieuwd. Ik vind het ook gewoon leuk om zo'n oud patroon uit de jaren 40 nog eens te breien.

Reacties