Grofgebreide trui top breipatroon snel klaar

Weinig gebreid de laatste maanden. Ik had nog een paar sokken liggen waar ik mee bezig was, maar had zin in een nieuw project.

Gewoon lekker een paar mooie bollen nieuwe wol kopen en aan de gang gaan.

Nu had ik nog een patroon wat ik graag wilde breien namelijk deze :

Makkelijk breipatroon voor grove trui Klik hier

Dit patroon is eigenlijk voor breinaalden nr. 15 ik was in de winkel en zag deze liggen maar dat zijn echt een soort trommelstokken. Ik vond het te grof en heb voor naalden nr. 10 gekozen en bijpassende wol natuurlijk.

Na wat meten en een proeflapje kwam ik uit op 40 steken !! voor het voorpand dat is echt heel weinig. Voor de mouwen heb ik 23 steken opgezet. Echt niet te geloven hoe snel ik deze trui klaar had.

En een heel simpel en prima patroon ook voor de beginnende breister geen moeilijk meerderingen of minderingen. De mouwen worden gewoon recht ingezet. Ik moet zeggen dat dit een heerlijk warme trui is geworden die ook lekker zit.

Kortom hier een overzichtje van de vorderingen tijdens het breien.


makkelijk breipatroon beginner warme dikke trui 
Ik had alleen een "probleem" de wol van het achterpand was net iets dikker als de witte en grijze wol.
Hierdoor is het achterpand net iets breder geworden. Dus let op en neem wol die even dik is. Je krijgt heel snel verschil.

Mij stoort het verder niet en als je de trui aan hebt zie je er niks van.

de mouwen lekkere warme grove trui breipatroon 
Echt een avondje en de mouwen waren klaar. Brei ze niet te lang want ze zakken nog wel een beetje uit.

hier zie je wel dat het achterpand net wat breder is maar tijdens het dragen niet storend 
En hieronder het eindresultaat dit patroon is echt een blijvertje een heerlijke dikke warme trui voor deze koude januari maand. Ik draag hem met heel veel plezier.

echt een plaatje toch ? ik draag er wel een t-shirt onder 

Ik ben benieuwd of er dames of heren met deze trui aan de slag gaan en wil graag het resultaat zien en op de blog zetten. Ik ben benieuwd? Deze trui is echt zo klaar twee weken breien iedere dag een uurtje of 2 en je hebt hem.


Reacties

Anoniem zei…
Wat geweldig al deze mooie patronen! Bedankt voor uw artikelen!
Voor mn baby ben ik op zoek naar een breipatroon voor een romper (die met knoopjes aan de onderkant open kan).
Heeft u in 1 van uw oude breiboeken nog een leuk patroon hiervan beschikbaar?
Alvast hartelijk dank!
Suus
Er werd vroeger veel gebreid voor baby's truitjes, vestjes, mutsjes, sokken en zelfs hele doorpakken maar geen gebreide rompers tegengekomen.