Kabel breien mooi resultaat

Ik ben weer lekker aan het breien met een mooie stevige wol op naalden nr 5

Een tijd geleden maar zo leuk om weer eens een kabel te breien. Het lijkt heel moeilijk maar gewoon het patroon volgen en er ontstaat vanzelf een mooi kabel.

Nog een klein stukje en ik kan de trui in elkaar zetten zal deze met veel plezier dragen.

kabel breien makkelijk patroon 


Een hele mooie kabel en ook die rand ernaast laat de kabel er nog meer uitspringen.

Hier het patroon je begint rechtsonder met breien.. gewoon tellen en het patroon volgen. Bij het breien van een kabel is een kleine kabelnaad wel erg handig maar je kunt ook een veiligheidsspeld gebruiken om de steken even op te zetten.

Je hoeft alleen het bovenste stuk te gebruiken / breien. 

Telpatroon

= Recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= Averecht aan de goede kant, recht aan de verkeerde kant
= 2 st av in dit st
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld


Reacties

José zei…
Leuke en fijne website. Ik ben al langer op zoek naar oude patronen zoals van 3 Suisses. Ik snap niks van de nieuwere breipatronen met het telpatroon en de uitleg erbij. Ik breide “vroeger” klakkeloos vanuit boek of tijdschrift. Ik ga hier vast en zeker een goed patroon van truien vinden voor mijzelf.