Muts breien rondbreinaald of 4 naalden ?

 De sokken zijn klaar nu even een makkelijk snel en leuk werkje.

Een warme muts voor mezelf van een prachtige wol die een mooi kleurverloop heeft.

KLIK HIER VOOR HET BREIPATROON MUTS

Deze keer toch eerst maar een proeflapje gemaakt om het aantal steken te bepalen. In het patroon stond 10 steken per 10 cm in heb fijnere naalden en dunnere wol en kwam op 20 steken per 10 cm.

Ik sla het proeflapje het liefst over maar soms is het toch handig om zeker te weten dat je gebreide werkstuk ook goed gaat passen.

proeflapje voor de te breien muts 

patroon met muts op een rondbreinaald 
Ik had al een stukje gebreid met de rondbreinaald maar had hier opeens helemaal geen zin meer in.

Hiervoor had ik een paar sokken op 4 naalden gebreid en mijn moeder mijn steun en toeverlaat op breigebied had al zo vaak gezegd neem gewoon 4 naalden dit werkt veel sneller.

Ik was het helemaal zat steeds die steken doorschuiven en het werkt draait in het begin alle kanten op. Als je met 4 naalden breit kun je gewoon lekker doorgaan en je rondje af maken. Het is wel even wennen met meer naalden breien, maar dit is zo veel sneller als een rondbreinaald.

Dus heb ik de steken overgezet op 3 naalden en brei de muts nu met 4 naalden het schiet al lekker op.

muts breien eenvoudig breipatroon muts 
Het is trouwens ook een prachtige wol je krijgt een heel mooie kleurverloop als je aan het breien bent.

zelf een muts breien makkelijk en snel klaar.
Deze houd ik lekker voor mezelf er komt ook een omslag aan dus warme oren en natuurlijk maak ik er nog een pompon op dit vind ik altijd wel vrolijk.

Wat gebruiken jullie ? De rondbreinaald of gewoon ouderwets 4 naalden ?




Reacties