Breipatroon trui nu nog de kabel aan de voorzijde

Ik ben druk bezig met mijn groene trui lekker grof op naalden nr. 6 wordt een heerlijke warme trui.

Als breipatroon heb ik een basispatroon gekozen van deze website breienmetplezier.nl

Ik zit nu te kijken of ik het patroon kan vinden voor een link en de site bestaat niet meer, dat is jammer hier stond echt een geweldig basispatroon op voor alle maten met verschilldende naald dikten.

Gelukkig had ik voor deze trui het patroon al uitgeprint dus kan hier mee verder. Zo jammer je hoefde nooit steken te tellen of een proeflapje te breien. Maat + naalddikte en je had precies het juiste aantal steken.

Hoop dat de site breienmetplezier.nl  weer snel online komt.

Goed nu had ik dus een basispatroon maar best een beetje saai dus wilde iets met een kabel doen. Ook hier was internet weer een bron van inspiratie en heb ik op Drops een mooie kabel gevonden.

mooie kabel om te breien lekker warme trui breipatroon 

Telpatroon

= Recht aan de goede kant, averecht aan de verkeerde kant
= Averecht aan de goede kant, recht aan de verkeerde kant
= 2 st av in dit st
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze achter het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld
= Zet 4 st op een kabelnld en hou deze voor het werk, 4 st recht, 4 st recht van de kabelnld

Ik vind de hals van deze trui ook erg mooi gewoon lekker los en makkelijk te breien.

Als je het hele Drops breipatroon wil zien KLIK HIER  ik gebruik alleen de kabel voor de voorzijde van mijn trui. Ik vind het altijd leuk om patronen aan te passen zodat ik echt een unieke trui heb.

Let wel op de naalddikte als je andere naalden gebruikt veranderd ook het aantal steken van de trui.

Foto's van mijn project volgen snel.........


Reacties